Sidor

måndag 13 september 2010

Skaka rumpa när man står på huvudet?

Då har höstens danskurser dragit igång på Caribbean Dance Studio! Jag kommer att dansa reggaeton fortsättning 2/3 med Zozan och dancehall nybörjar/fortsättning med Melpo. Reggaeton är faktiskt rätt svårt när det kommer upp på högre nivå. Räcker inte att "bara" shakea utan det ska shakeas i kombination med annat shake, snabbare, mer kontrollerat. Haha, det låter roligt och det är det! Dancehallen är annorlunda från i våras som sagt men riktigt kul och jag ser fram emot höstens utmaningar. Trots att jag dansat rätt mycket förut så är det ett rörelsemönster och en takt som är ganska annorlunda och jag måste verkligen anstränga mig för att sätta det. Och akrobatiken, jeeez jag måste jobba upp det igen. Kunde en hel del när jag tränade capoeira, men det är ett par år sen nu. Men stå på huvudet och skaka rumpa samtidigt? Inga problem, jag fixar det till jul!


Ce'cile - Ansa som vi kör dancehallkoreografin till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar