Sidor

onsdag 22 september 2010

The LXD - nytt försök

Efter en kommentar som gjorde mig glad från Tobias Wallin på mitt förra LXD-inlägg så gjorde jag faktiskt ett försök till med Voddler. Vi är fortfarande inte bästa kompisar Voddler och jag, men jag har i alla fall lyckats se de första tre avsnitten nu av LXD - och ja, det är grymt! Förstår inte riktigt sammanhanget än men det kommer väl. Varje avsnitt hittills verkar visa en stil i alla fall. Breaking i första, dansant capoeira och parkour i andra och robotdans i tredje. Och tredje - Robot Lovestory - jag tror inte jag andades på tio minuter! Sjukt att få in så mycket känslor på så kort tid. Älskade det. Kollade på det två gånger.

Hur som helst. Dansarna Tobias Wallin, Jennie Widegren, Rennie Mirro, Henric Stillman och Mahan Noubar bloggarLXD på Voddler - På spaning med Sveriges bästa dansare. Hade inte koll på den bloggen men har nu spanat in alla inlägg. De skriver om sin vardag som proffsdansare, lägger upp sköna dansklipp, teasers och tyck&tänk om LXD-avsnitten. Det jag gillar mest - info om dansarna i serien! Massa stora dansare som inte jag alltid känner igen. Jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar