Sidor

söndag 12 augusti 2012

Bounce summercamp: dag 5

Så smet även sista dagen på årets Bounce summercamp förbi, dock verkligen inte obemärkt. Vi hade Joe och sedan Alvaro. Med Joe fortsatte vi på den grymma koreografin till "Work hard, play hard". Jag har sagt det förut men säger det igen, jag bara avgudar Joes stil! Musikvalet, hur har lär ut, typen av koreografi och mycket mer. Jag tror aldrig att jag gått ifrån en klass med Joe utan att känna att jag skulle vilja ägna varje minut av mitt liv åt dans.

Sista passet på veckan blev med musikaliska Alvaro och även denna klass inledde vi med en rytmikövning. Sen fortsatte vi med "Black Hole Sun"-koreografin och det kändes verkligen att det var sista klassen på veckan! Jag var helt utmattad och tänkte mer än en gång "men hur j-vla svårt ska det vara att få till det här till musik?!" eftersom jag fick till stegen hela tiden, förutom när vi körde till musiken. Ibland kan det dock vara bra att bli lite arg, för jag klämde fram det sista jag hade och satte faktiskt allt allra sista gången vi körde koreografin till musik. Det kändes som en bra avslutning!

Tack Bounce för ett återigen fantastiskt summercamp, ni är bäst! Och alla gamla och nya danskompisar, vi ses!

tack Bounce!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar