Sidor

fredag 10 augusti 2012

Bounce summercamp: dag 4

Igår dansade vi andra klassen för Benke och första för Alvaro. Med Benke fortsatte vi på Scream-koreografin och åh var bra den var! Skulle vilja dansa den varje dag känns det som.

Med Alvaro dansade vi till Black Hole Sun (finns i listan här till höger). Klassiker som inte är helt i min danssmak men jag gillade ändå koreografin. Och Alvaro är verkligen en bra lärare! Efter uppvärmningen gjorde vi en rytmikövning som gick ut på att vi klappade händerna och stampade i golvet a la följa John. Kändes väldigt nyttigt. Sen körde han skiten ur oss med koreografin så som han brukar göra med upprepning på upprepning, direkt om och om igen. Inga onödiga pauser, inget onödigt snack. Jag gillar det!

En knapp halvtimme efter sista klassen var det dags att mötas upp vid Bio Rio för att se The Last Bounce igen. Fortfarande fantastiskt show! Upptäckte att det var en del inslag i showen som jag hade glömt och slogs också av hur mycket dans som var med redan då men som slagit igenom först nu. Bounce-gänget hade inte sett filmen än och det var fint att se dem samlade uppe på scenen igen! (Den här gången grinade jag bara de sista fem minuterna, och inte efter fem minuter som sist. Framsteg!)

The Last Bounce-musiken hittar du i denna playlist!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar