Sidor

tisdag 7 augusti 2012

Bounce summercamp 2012: dag 1

Då har äntligen årets Bounce summercamp kommit igång! Som de tidigare åren går jag i en vuxengrupp som bara dansar hip hop, med skillnaden att i år finns det en nybörjargrupp och en lite mer avancerad grupp som kallas mellan. Jag går i mellangruppen. Vi dansar 2 x 1½ h om dagen i fem dagar och för fem olika lärare. Varje lärare kör en koreografi, vilket betyder att man får dansa varje koreografi två gånger. Vi kommer att dansa för David, Fille, Benke, Joe och Alvaro. Igår började vi med David och Fille.


Med David dansade vi till Madonnas "Girl gone wild". Grym låt men inte så hip to the hop, och jag lyckades inte riktigt få till känslan och kände mig långsam. (Det kan också bero på att detta i stort sett var första gången jag rörde på mig efter tre veckors semesterfrossande...) Efter lite paus och mellanmål var det dags för Fille. Med honom dansade vi till Tygas "Rack City".


Där kände jag mig mer med! Även om vissa delar där också var snabba fick jag ändå till dem på slutet och det känns ju alltid bra.

Idag har vi Benke och bästaste Joe på schemat och ikväll är det loppis och grillkväll på Diambra för de som vill. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar