Sidor

torsdag 11 augusti 2011

Bounce summercamp 2011: dag 2 & 3

Summercampet rullar på och är bara sååå himla bra! Det blir inga fler filmer tyvärr för det var tydligen inte helt ok att lägga upp det i år. Men så småningom läggs det upp klipp från alla klasser så vi väntar på dem istället!


I tisdags skulle vi ha dansat för Jennie, men eftersom hon är skadad så dansade istället vi för en tjej som heter Sacha som jag gått någon klass för på Balettakademien tidigare. Hade varit kul att dansa för Jennie eftersom hon var den enda som skiljde sig från förra årets lärare, men Sacha gjorde ett galant jobb som inhoppare! Vi dansade en ganska snabb koreografi till Timbuktus "Dödsdansen". Mer kul än död ;)


Efter det hade vi grymma Alvaro som körde det allra bästa passet som jag nånsin dansat för honom! Grym koreografi till Ryan Leslies "You're not my girl" och i ett tempo utan dess like. Så fort vi hade tagit sista steget räknade han in på nytt och inte en sekund av passet gick till spillo - underbart! Jag gillar verkligen när det blir så intensivt att det inte går att lägga minsta fokus på något annat än dansen där och då. Stor tumme upp för Alvaro!


I hade vi vår femte och sista lärare: David. Han körde en härlig koreografi med mycket känsla och skiftande tempo till Veronica Maggios "Snälla bli min". Ser verkligen fram emot att dansa den igen!


Sen hade vi det andra och sista passet med Fille och Usher-koreografin. Sjukt att man glömmer så snabbt på två dagar så vi la en del tid på att gå igenom det vi redan hade gjort, men sen så hann vi lägga på en del och köra det innan det var dags att filma. Alla klasser filmas som sagt i slutet av den andra klassen. Men den satt där den skulle och var riktigt skön att dansa!


Alla "våra" låtar finns i den här listan. Det skulle komma upp en lista med alla klassers låtar under veckan så jag lägger in mer om jag hittar den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar