Sidor

måndag 17 januari 2011

Mix it up!

Bra dansstart på veckan med två skolor på en och samma dag! Började med Danscompagniet där jag hann med street och klassisk balett. Street kändes lite ungt och ganska basic och kanske det samma med baletten egentligen, även om jag där faktiskt nästan är tillbaka på nybörjarnivå.

Sen snabbt vidare till Balettakademien för en tuff klass Commercial Mix med Christopher Bergström. Lite avancerad nivå för mig egentligen så det kändes bra att faktiskt sätta koreografin hyfsat bra, mycket nöjd med min insats! Nästa vecka kommer de köra den koreografin i högklackat. Jag kommer nog inte vara där så jag önskar dem lycka till!

Hittade tyvärr inget klipp med Christopher så det får bli ett med hans föregångare Dan Gill, för att ge ett hum om hur commercial mix är. Det vill säga sjukt kul!

2 kommentarer:

  1. Men åååh, vad kul det där såg ut! Lätt att jag ska börja dansa det när jag är back i Estockholmo!

    SvaraRadera
  2. det är GRYMT kul :) ! klart du ska!

    SvaraRadera