Sidor

tisdag 25 januari 2011

Fortsätter i provdagarnas tecken

Förra veckan var en ganska tjock dansvecka, men jag hann med några provdagar till. Jag var först på Marikas och dansade hiphop/street, dancehall, ragga/hiphop och commercial hiphop. Blev lite besviken på dancehallen och ragga/hiphop måste jag säga. Såklart jag förstår att det var prova-på, men ändå lite för lite teknik och steg för mig och läraren kändes inte helt klockren. (Fick höra att Sean Banan körde en danchehall på söndagen, inte på schemat så missade tyvärr det! Hade varit kul att testa.) Commercial hiphop var jättecoolt, duktig lärare där. Annars trevligt med en personlig touch också med skolans grundare (Marika) som var inne och pratade med varje grupp!

Sprang vidare samma dag till Danscenter för att dansa house och salsa fusion. Housen var helt ok men rätt svår. Hölls av en tjej som jag inte hade testat att dansa för förut. Och salsa fusion - loved that! Funderar verkligen på att gå den kursen i vår. Och läraren Adena var hur skön som helst, och från Göteborg, bara det!

Streetstar missade jag tyvärr, hade velat prova på heelsklassen där. Men eftersom det är samma tjej som har house på Danscenter som har den så kändes det som att jag visste på ett ungefär ändå hur det skulle vara.

Idag testade jag Shake Da BootySalsaAkademien. Det var helt ok, och så blev jag väldigt glad över att stöta på min fina vän Liza där såklart! Vii gjorde en på tok för lång uppvärmning istället för att dansa på de 40 minuter som vi hade på oss, men jag tror att kursen sen kan vara rätt bra. Ganska likt reggaeton. Så blir det nog även till att testa Zumba där i veckan.

Till helgen är det Caribbean Dance Studio som gäller! Reggaeton, dancehall mi seh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar