Sidor

tisdag 25 maj 2010

Dans på allvar

Bloggen har på senare tid tagit en omedveten inriktning som jag nu tänkte göra till en medveten sådan, nämligen dans. Bounce sista show för ett par veckor sedan lämnade mig rödgråten och med en mindre livskris: jag har ju dansat nästan hela mitt liv så varför tänkte jag aldrig på att ägna mig åt dans på heltid?! Det tog ett par dagar att smälta det faktum att jag faktiskt inte kommer kunna ägna mig åt dans på heltid. Och nej, det hjälper inte att säga att ”vill man så kan man”. Att ägna sig åt dans på heltid är ett resultat av år av blod, svett och tårar och jag är helt enkelt inte där. Jag gjorde mina val för tio år sen, jag gjorde dem igen för fem år sen, för två år sen och nu om två veckor står jag faktiskt där igen.

Men jag har inte deppat ihop totalt utan jag bestämde istället att dans ska få ta en större plats i mitt liv än det gör idag. Det finns en uppsjö av saker som jag skulle vilja ägna mig åt och att välja till innebär ju automatiskt att man också väljer bort. Men jag väljer dansen!

Mitt dansliv just nu består av:
Det som jag på något sätt kan relatera till dans är det som jag hädanefter har tänkt att skriva om här i bloggen. Hoppas ni gillar’t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar