Sidor

torsdag 3 maj 2012

Dansshopping i London

Förra veckan gjorde jag en dagstripp till London för att gå på utbildning. Lucky me så låg utbildningsstället i ungefär samma område som de flesta dansbutiker i London, nämligen Covent Garden. Så istället för att sitta ner och tråkluncha så gjorde jag en snabbvisit på inte mindre än fem dansbutiker!

Först ut var Capezio. Stor butik och trevlig personal. Har velat ha ett par grå benvärmare ett tag så jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle att inhandla det här!

Sen gick jag till SanshaCapulet. Butiken var väldigt liten och jag hittade inget speciellt där.

Efter det passerade jag Dancia International bara faktiskt. Den butiken var istället väldigt stor (och såg lite stökig ut) så det fanns säkert väldigt mycket, men jag valde att hinna kika in på fler butiker istället.

Jag gick vidare till turens förmodligen mest exklusiva dansbutik, Boch. Snygga kläder och en hel våning för bara skor. Lite dyrare än de andra butikerna.

Sist ut var Pineapple och jag kan rekommendera ett besök där! Det fanns många snygga danstoppar och olika sorters dansbyxor som såg väldigt sköna ut. Mest för att det var kul köpte jag ett linne på rean. Butiken ligger mittemot dansstudion så jag kikade inte lite snabbt där också!

På kartan nedan har jag lagt in adresserna på de fem butikerna som jag besökte. *klipp ut och spara*

Visa Dansbutiker i London på en större karta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar